Nowa generacja akumulatorów rozruchowych BERGEN EuroStar, BERGEN Asia, BERGEN HighPower Hermetic i BERGEN AGM zapewnia wyjątkową wydajność dzięki zastosowaniu nowoczesnych technologii ? calcium calcium oraz PowerFrame.

Rosnące zapotrzebowanie na energię współczesnych samochodów, wyposażonych w coraz to większą liczbę urządzeń elektrycznych i elektronicznych, wymaga szczególnej żywotności akumulatorów i zapewnienia wysokich parametrów energetycznych podczas całego okresu ich użytkowania.

W tym celu do budowy wszystkich akumulatorów BERGEN użyto kratek ze stopów wapniowych (technologia calcium-calcium). Pozwoliło to na znaczne ograniczenie zużycia wody w całym okresie eksploatacji akumulatora i zapewnia pełną bezobsługowość podczas prawidłowej eksploatacji.

Akumulatory BERGEN EuroStar i BERGEN Asia posiadają podwyższone bezpieczeństwo użytkowania poprzez zastosowanie podwójnej obudowy wyposażonej w specjalnie zaprojektowany labirynt ograniczający niebezpieczeństwo wycieku kwasu akumulatora, nawet w przypadku jego przewrócenia.

Z kolei cała seria Bergen HighPower Hermetic posiada hermetyczną obudowę zapewniającą komfort użytkowania i eliminację niebezpieczeństwa wycieku kwasu. Proces gazowania również został ograniczony do minimum, poprzez zastosowanie ultranowoczesnego wieczka ze specjalnym labiryntem pozwalającym na ponowne skroplenie się gazów wewnątrz akumulatora.

Wszystkie akumulatory Bergen EuroStar i HighPower Hermetic wyposażono w system Magic Eye, jest to wbudowany aerometr w jedną z cel wskazujący stan elektrolitu. Umożliwia to użytkownikowi łatwą kontrolę stanu naładowania akumulatora, bez potrzeby korzystania ze specjalistycznych urządzeń.

W akumulatorach zastosowano również o 40% grubsze separatory, zapewniające większą odporność na rozciąganie, a także mechaniczne uszkodzenia i oksydację. Grubszy separator oznacza znaczne zmniejszenie prawdopodobieństwa zetknięcia się płyty ujemnej i dodatniej powodującego zwarcie. Zastosowanie grubszych separatorów w akumulatorach Bergen powoduje początkowo większa oporność wewnętrzna, co przekłada się na poziom oddawanego w pierwszych cyklach prądu. Technologia wykonania płyt i separatorów została tak opracowana, aby akumulator uzyskiwał najwyższe parametry podczas użytkowania. Stąd początkowy prąd rozruchu wynosi około 80% wartości zmianowej, która w 100% uzyskiwana jest po kilku cyklach rozruchowych. Zapewnia to większą żywotność akumulatora podczas eksploatacji i uzyskanie lepszych parametrów podczas pracy.

 

BERGEN Seria AGM

BERGEN AGM to maksimum energii wszędzie tam, gdzie nie ma dostępu do sieci elektrycznej lub gdzie wymagany jest akumulator zapewniający maksymalne bezpieczeństwo użytkowania. Zarówno podczas podróży samochodem z przyczepą kempingową , jak i podczas rejsu na pełnym morzu, a więc tam, gdzie potrzebna jest energia, a nie ma dostępu do gniazdek elektrycznych, niezastąpionym źródłem energii są akumulatory Bergen AGM.

Tę niezbędną energię dostarcza również mobilnym systemom kierowania ruchem i instalacjom solarnym. Zalecamy również stosowanie akumulatorów w samochodach, gdzie akumulator montowany jest pod siedzeniem lub w bagażniku, gdyż technologia AGM zapewnia maksymalne bezpieczeństwo użytkowania ? brak możliwości wycieku elektrolitu, brak gazowania, możliwo pracy w każdej pozycji bez utraty właściwości akumulatora.

AGM (Absorbed Glass Mat) oznacza to, że cały elektrolit uwięziony (wchłonięty) jest w separatorach z włókna szklanego o wielkiej porowatości, znajdujących się między płytami.

Akumulatory wykonane w technologii AGM mają niższą rezystancję wewnętrzną, co oznacza wyższe napięcie na zaciskach i dłuższy czas pracy, szczególnie przy rozładowaniu dużym prądem. Przy tych samych gabarytach mają również nieco większą pojemność niż ich żelowe odpowiedniki, gdyż część elektrolitu w akumulatorach żelowych stanowi czynnik żelujący.

Zalety akumulatorów AGM:

  • ? niższy koszt początkowy w porównaniu z akumulatorami z elektrolitem zżelowanym,
  • ? lepsza wydajność prądowa i mocowa przy krótkich czasach rozładowań,
  • ? można użyć mniejszych baterii do szybkich rozładowań dużym prądem i dużą mocą,
  • ? idealne do zastosowań stacjonarnych i rozruchowych.

Charakterystyka ? nowoczesna technologia

  • ? Całkowicie bezobsługowe przez cały okres eksploatacji, bez potrzeby uzupełniania wody
  • ? Zwiększona trwałość i żywotność, przy pracy buforowej cyklicznej
  • ? Elektrolit czysty chemicznie,
  • ? Konstrukcja szczelna, niewylewna
  • ? Ciśnienie wewnętrzne regulowane zaworem do 17.5 kPa
  • ? Może pracować w położeniu pionowym i poziomym, a także każdej innej pozycji
  • ? Niskie samo rozładowanie, szybkie przyjmowanie ładunków
  • ? Bezpieczne w transporcie wg FAA i IATA

Cechy produktu:

  • ? Ultranowoczesna technologia dla najwyższego zapotrzebowania na energię
  • ? Możliwość głębokiego rozładowania, bez obawy o utracenie parametrów
  • ? Możliwość pracy w każdej pozycji, brak możliwości wycieku elektrolitu
  • ? Wysoki prąd rozruchu i wydłużona żywotność dzięki technologii AGM
  • ? Absolutnie bezobsługowy, wysoka wytrzymałość na wstrząsy i wibracje
  • ? Wysoka odporność na cykliczne rozładowanie i ładowanie
  • ? Wysoka rezerwa prądowa, pozwalająca na łatwy rozruch nawet w bardzo trudnych warunkach

? Całkowicie bezobsługowe przez cały okres eksploatacji, bez potrzeby uzupełniania wody

? Zwiększona trwałość i żywotność, przy pracy buforowej cyklicznej

? Elektrolit czysty chemicznie,

? Konstrukcja szczelna, niewylewna

? Ciśnienie wewnętrzne regulowane zaworem do 17.5 kPa

? Może pracować w położeniu pionowym i poziomym, a także każdej innej pozycji

? Niskie samo rozładowanie, szybkie przyjmowanie ładunków

? Bezpieczne w transporcie wg FAA i IATA